torsdag 14 maj 2020

Fotoram

Hej hallå!
Idag har jag satt mig lite i karantän då mitt huvud värker och halsen ömmar lite så då bestämde jag mig för pyssla lite.

Idag har jag lekt med en fotoram från Ikea.
Ni vet en sån där billig ram som fanns i trepack förr.
Jag tog svart Gesso och målade ramen med. Den svarta gesson från finnabair. Min nya favorit.


Fönen är min bästa vän när man vill att det ska torka fort :D
En stencil från Tim holtz och finnabairs texture paste så hände det lite grejer med ramen. 

Lite blommor, charms och akrylfärg  blev dom nästa produkterna jag använde. Charms och blommor
Limmade jag fast med limpistol. 



Att exprimentera lite utan rätt och fel. Tog sen den ljusa färgen och målade över den starka färgen för att få lite nyanser på ramen. 
Jag sprejade även blommorna med vit färg med lite vatten. 
När jag nu kommit så här långt så är det dags för dom roliga sprayfärgerna. 
Denna gång har jag provat några andra färger än Tim holtz, japp jag är själv förvånad.
Men dessa färger var jättekul att jobba med också! 


Upptäckte dock att ha något att spraya i var inte så dumt XD för när
Jag sprayade första försöket så lyckades jag spraya ner telefon och platta och ja det mesta i närområdet :O
Så klippte till en papperspåse som sprayskydd! Blev perfekt!

Blev så nöjd med slutresultatet av min ram! 
Som slutfinish så använde jag finnabairs vax och duttade lite silver över hela ramen.




Nu har jag äntligen en fin ram till att ha bilden på
Min son som togs när han tog studenten förra året :) 
Första gången med att jobba med något i trä! Men kul var det!! 


Jag har gynnat min scrapbutik som ligger i mitt närområde Idas magasin 
Och det jag använde därifrån är:


Resten är från mina gömmor! 

Hoppas jag kunnat inspirera er! 

Ha en fin dag! 

Kram Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar