lördag 9 maj 2020

Pysseldag hos Lena

Förra fredagen åkte jag och gubben till våra vänner Lena och Albin.
Lena och jag pysslade och gubbarna var i garaget.

Vi gjorde en för mig helt ny sak och det var att bygga upp på en tavla med silkespapper.
Var så kul!

Började med att först lägga silkespapper, sedan använda vit akrylfärg  Utblandat med lite vatten ovanpå.


Allt ska täckas med vit akrylfärg





Vi hade rullat små bollar av silkespapper som vi nu använde limpistolen och klistrade på :)

Sedan var det dags för dom riktiga dekorationerna! Älskar blommor vilket ni kanske märker ;)


Sedan pensla vit akrylfärg med vatten eller spraya båda sakerna funkar. 

Snäckor, blommor, charms allt skulle på!

Sedan blev det dags för slutfinishen,  färger i alla dess kulörer :) 
Så här blev slutresultatet :D
Minska det bara dit ett kort!

Så här blev Min och Lenas. 
Så lika men ändå olika.


Tack Lena nu är jag en lärdom rikare och har en massa saker jag nu villhöver! 

I dessa Coronaviruset stötta dom få pysselbutikerna som är kvar! 
Jag var senast i veckan o botaniserade hos Idas magasin :) 


Hoppas ni fått lika mycket inspiration som jag fick av Lena i fredags förra veckan! 

Vi använde:

Vit akrylfärg
Canvastavla
Tim holtz spray ink
Snäckor
Charms
Blommor av olika modeller och färger
Silkespapper
Limpistol
Finnabairs waxer


Nu ska jag fortsätta med mina bidrag till cybercropen som är nu både helihaks och Engströms. 

Ha en fin lördagkväll! 

Kramar Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar