tisdag 26 maj 2020

Tim holtz hus

I helgen träffade jag min kompis Lena. Dit kom även Therese och så
Pysslade vi med Lenas  nyinköpta hus från tim holtz.
Pillrigt och mycket funderande fram och tillbaka hur, var och vilket lim är bäst.
Men efter mycket om och men blev det ett hus till slut :)










 
Jag lekte med distress paint och så använde distress oxide spray för att få färg på huset.



Sedan lekte jag med oxidefärgerna på svart cardstock. Jag älskar oxiderna.
Jag provade både med och utan svart gesso under.

Dessa är utan Gesso. Färgerna blir väldigt milda och ljusa.



Med Gesso:
Mer starka färger, färgerna lyftes fram. 





Så roligt att leka med färger och bygga dom omtalade husen. 
Kan verkligen rekommendera att prova sig fram med lim.
Jag och Therese limmade med tacky glue Lena limmade med limpistol. 

En härlig dag med mycket skratt och pyssel! 
Ser fram emot nästa gång.

Ha en fin dag! 

Kram Maria. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar