måndag 8 juni 2020

Utmaningar!


Hej hallå! 
I helgen hade helihak utmaningar igen! Eftersom vädret var lite ostadigt och blåsigt blev det perfekt pysselväder. 
Temat var blått och då fick jag tänka till! Men kul var det och den första tävlingen jag deltog i var en Loa. Hittade korten från när vi hälsade på pappa i somras och vi badade i havet och fiskade krabbor med mina syskonbarn. 


Inför nästa utmaning så altrade jag en gammal LP-skiva! 
En idé jag funderat på sen jag blev inspirerad av Madde på Idas scrapmara i Östansjö. Se länk här till hennes fina skiva: Idas magasin LP-skiva


Först målade jag hela skivan med svart gesso.

Sen när den torkat så körde jag ett lager med akrylfärg äggskal. 


Eftersom temat var blått så använde jag tre olika blå akrylfärger för att få nyanser. 


Här ser ni färgerna jag använt.

Resultat innan dekoration!

Sedan dekorerade jag med snäckor från när vi badade i ljungskile i havet.
Sugrör i fyra olika blå färger, blåa rosor och på snäckor och blommor använde jag silverstickles.
Sist men inte minst sista kortet på pappa och en del av hans barnbarn och barnbarnsbarn. 


Vad har jag använt: 

Sugrören är från Lidl,
Snäckorna från havet,
Blommorna kommer från Idas magasin dom hittar ni här:
Länkar till alla blommor så ni ser alla fina dom har! 
Svart gesso
Limpistol
Glittrig washitejp
Tim holtz vintagealfabet
Och så klart en LP-skiva! 

Hoppas jag kunnat inspirera er lite! 
Ha en fin dag!

Kramar Maria! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar