torsdag 6 juni 2019

Inte bara pyssel!

Igår tog sonen studenten! Helt otroligt vad tiden gått fort!
Så jag har pysslat med smörgåstårtor.
Idag har jag gjort klart sex stycken till min kompis vars son oxå tar studenten.
Färdiga landgångsbottnar är smidigt att använda och till det hade jag ett lager leverpastej o bostongurka, ett lager med räkröra och på en del skinkröra. Dekorerade med räkor, skinka och ost. Tomat, gurka, dill o citron som lite färglyft. Dom blev jättegoda!
Efter en fintur till Örebro i min mans kompis fina bil, en tur på lastbilsflak ( tack Albins maskinservice! ) med dryck och fest, (gubben var med i lastbilen o hjälpte chauffören) så kom dom hem, hungriga o sugna på fika :)

Så inte bara papperspyssel och broderier jag kan göra smörgåstårta oxå! 
Enkelt och gott! 

Ha en underbar nationaldag! Det ska vi ha och äta rester från igår o smälta bort i värmen ;)

Kramar Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar